Kampaň

Trhni si novým Relax drinkem!

  • Kategorie: Nejlepší malá kampaň
  • Zadavatel: Maspex Czech s.r.o.
  • Autor: Friendly s.r.o.
  • Země kampaně: Česká republika Slovensko
Shrnutí

„Řekli jsme lidem na sociálních sítích, ať si trhnou. A oni to začali dělat. Víc a víc.“

Co tomu předcházelo?
Relax uvedl na trh nový drink ve skleněných lahvičkách s trhacím víčkem a hláškami pod ním. Chtěl kampaň, která zařídí, že ten drink bude mladá cílovka milovat.
A tak jsme to zařídili.

Jak?
Šli jsme na to přes sociální sítě, kde mladí tráví hromadu času, a přes jejich idoly – youtubery. Mladě a drze, s hashtagem #trhnisi, kterým své fotky dodnes otagovalo přes 5.000 lidí.

Plán byl ten, že nejdřív naučíme drink otvírat a pít youtubery.
A youtubeři to pak naučí cílovku.

Vybrali jsme youtubery a začali společně tvořit obsah.
Fotky, videa, soutěže, vánoční song, roadshow, youtuberskou edici produktu a spoustu dalšího.

Výsledek?
Továrna nestíhala vyrábět!

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Cílem kampaně bylo zasáhnout mladé lidi 13 až 26 let.
Zamysleli jsme se, kde tahle cílovka dnes tráví nejvíc času, jak mluví, jak se chová, co je pro ni atraktivní, nebo co naopak odzívají, a podle toho jsme navrhli komunikační mix.

Komunikaci jsme nasměrovali na:

1. digitální kanály, kde mladí tráví nejvíc času:
YouTube
Instagram
Facebook
Snapchat
Microsite

2. offline místa a eventy, které jsou pro ně atraktivní:
Relax Tour s youtubery (vlastní roadshow, kde na rozdíl od YouTuberingu se fanoušci se svými stars opravdu a zadarmo setkávali, strávili spolu spoustu času a odnesli si domů dárky)
GeekCamp (kemp s youtubery)
SneakerBarber shop, Footshop (společné soutěže o džusy a trendy tenisky)

3. další média:
TV kampaň v měsíci launche produktu (pro pomoc k rychlému zalistování produktu)
časopis JJ (první úspěšná čísla)

Cíl

Když je na trhu nový produkt pro mladé, musejí se ho naučit mít rádi. Ideálně od svých influencerů.

Nový drink jsme naučili otvírat a pít youtubery.
Oni to pak naučili cílovku.

A cílovku jsme pak vtáhli do spolutvorby kampaně a produktu. Vyzvali jsme je, ať vymýšlejí nové hlášky pod víčka. Youtubeři vybrali ty nejlepší a na světě byla "Youtuberská edice".

To nám v prvním půlroce pomohlo kampaň nakopnout. Díky tomu mladí vzali drink za svůj a začali se aktivně podílet na jeho konzumaci, sdílení a spolutvorbě obsahu na sociálních sítích.

Cítili, že jim tahle značka rozumí a poslouchá je.

Realizace

Omladili jsme FB stránku Relaxu, založili instagramový a snapchatový kanál, vytvořili microsite, začali pracovat s youtubery
a spojili se s projekty a značkami, které jsou pro mladé lidi cool. (např.: letní GeekCamp, SneakerBarber shop nebo časopis JJ)

Vyzvali jsme lidi, ať vymýšlí nové hlášky pod víčka. Přišlo skoro 10 000 nápadů, youtubeři vybrali ty nejlepší a po téhle edici se v obchodech jen zaprášilo.

Připravili jsme 3 youtuberské eventy pro naše fanoušky, kde se na rozdíl od jiných akcí mohli zdarma setkat se svými „stars“, strávit s nimi odpoledne a odnést si dárky.

Účastnili jsme se letního GeekCampu, kde 800 dětí kreativně pracovalo se značkou a vytvářelo obsah pro sociální sítě.

Vydali jsme videoklip k námi vytvořenému vánočnímu songu, kde účinkoval nezvyklý mix 13 youtuberů.

Výsledek

Za první rok jsme pomohli splnit prodejní plán na 300 %

Kampaň zafungovala i na sociálních sítích, kde nám naskákaly počty fanoušků i zhlédnutí, což byl super úspěch na to, že šlo o úplně nový produkt.

Instagram: 18.000 followerů za prvních 8 měsíců
#trhnisi přes 5.000 použití
Facebook: 69.890 fanoušků
YouTube: 2,7 milionu zhlédnutí vytvořeného obsahu

4. místo s vánočním songem v nejúspěšnějších reklamách českého YouTube 2016.

FLEMA Media Awards 2017