Kampaň

Komerční banka - Financování podnikatelů

  • Kategorie: Nejlepší využití TV
  • Zadavatel: Komerční banka
  • Autor: PHD, a.s.
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Součástí kampaně Financování podnikatelů v dubnu a květnu byl inovativní TV sponzoring produktu ProfiÚvěr, který účinně doplňoval rozsáhlejší kampaň. Hlavním komunikovaným benefitem úvěru pro podnikatele byla rychlost a jednoduchost jeho vyřízení. Zdůraznění a vyzdvihnutí tohoto benefitu bylo dosaženo originálním způsobem pomocí přestříhání upoutávek na vybrané pořady tak, aby byly v kontrastu s rychlostí a flexibilitou úvěru pro podnikatele.

Vznikly tak tři upoutávky na pořady Applikace, Autosalon a Partička, které byly adekvátně zpomaleny a na které navazovala grafika Komerční banky zobrazující malé podnikání a komunikující úvěr pro podnikatele. K exekuci projektu byl vybrán nejvhodnější kanál - Prima Cool. Originální upoutávky namluvil Jan Dolanský alias tradiční hlas COOLu a sponzorské vzkazy nadabovala herečka Jitka Ježková.

Komerční banka byla první zadavatel na českém trhu, pro kterého televize upravila podobu upoutávek na vybrané pořady tak, aby odpovídaly samotnému sponzorskému vzkazu a jeho sdělení.

Bylo odvysíláno celkem 128 upoutávek a kampaň oslovila 169 000 diváků v rámci cílové skupiny drobných podnikatelů a podpořila přeplnění business plánu o 4,4 %.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Pro zdůraznění výhody je vytvoření kontrastu ideálním prostředkem. Pro co největší zásah, dopad a kreativní ztvárnění jsme zvolili nejvhodnější televizní kanál – Prima COOL. Od myšlenek na zpomalení klasického spotu, přes zpomalení celého reklamního bloku, jsme se postupně dostali k finálnímu řešení, a sice ke zpomalení upoutávek na původní pořady Primy Cool připravených na míru našemu Profi úvěru.

Pro doladění efektu komunikace bylo nutné připravit adekvátně odpovídající sponzorský vzkaz. Podařilo se spojit upoutávky a sponzorské vzkazy tak, aby na sebe navazovaly a tvořily jeden komunikační celek.

Cíl

Jedinečnost produktu Profi úvěr je v jeho rychlém a jednoduchém vyřízení, které drobní podnikatelé, pro něž je primárně určen, oceňují. Chtěli jsme předat tyto benefity pro cílovou skupinu pochopitelným a zábavným způsobem.

Přišli jsme s nápadem zdůraznění kontrastu rychlosti a pomalosti ideálně s velkým zásahem podnikatelů. Nejvhodnější pro tuto myšlenku bylo zpomalení televizního obsahu se zapojením rychlého vyřízení Profi úvěru. A unikátní zpomalené televizní upoutávky byly na světě.

Realizace

Po dlouhém jednání s televizí Prima COOL se podařilo vybrat trojici nejvhodnějších pořadů, které oslovují různé části cílové skupiny a jejichž upoutávky by se zpomalily - Applikace, Autosalon a Partička. Vybrali jsme nejvhodnější scény z jednotlivých pořadů a poté jsme připravili verzi sponzorského vzkazu, který adekvátně odpovídal na jejich obsah. Poté jsme naplánovali efektivní rozložení upoutávek v průběhu 3 týdnů.

Originální upoutávky namluvil Jan Dolanský alias tradiční hlas COOLu a sponzorské vzkazy nadabovala herečka Jitka Ježková.

Výsledek

Výběrem vhodného kanálu a časů pro 128 upoutávek se nám podařilo dosáhnout efektivního dosahu kampaně ve specifické cílové skupině podnikatelů, a to téměř 30%, což představuje 169 000 diváků.

A co je hlavní: zpomalená kampaň lidi bavila a pomohla přeplnění business plánu o 4,4%.

Video dokumentace (nepovinná příloha)
FLEMA Media Awards 2016