Kampaň

Gambrinus - Tuten den všichni sem - Gambrinus den

  • Kategorie: Nejlepší využití rádia
  • Zadavatel: Plzeňský Prazdroj
  • Autor: TRIAD Advertising
  • Země kampaně: Česká republika
Shrnutí

Jak jsme dokázali dostat dvacet tisíc Plzeňáků na první ročník Gambrinus dne?

Místo klasického rádiového spotu jsme pro ně připravili chytlavý song, který hrál v lokálních rádiích a místní lidé si ho broukají ještě dnes.
 

Background: 
Pivovar Gambrinus chtěl místním občanům připomenout, že je v Plzni doma. Založil proto novou tradici Gambrinus dne – pivního festivalu na Náměstí Republiky, přímo v srdci města.
  
Jak pozvat Plzeňáka na hudební a pivní festival v Plzni? Tak, aby se s pozvánkou ztotožnil, a aby ho bavil! A my víme, že naše cílová skupina miluje hudbu, pivo a zábavu.

Proto jsme místo klasického spotu napsali festivalovou hymnu s textem v plzeňském dialektu. Společně s lokální kapelou Semtex jsme hymnu zhudebnili a natočili k ní videoklip. Píseň jsme cílili na místní rádia Samson a Kiss rádio Proton.

Klip jsme publikovali také na YouTube. Vyjma kapely Semtex si v klipu zahrál například bývalý kapitán FC Viktoria Plzeň, Pavel Horváth.

Video (nepovinná příloha)
Strategie

Naše cílová supina (M 35+) má ráda jednoduchou zábavu a nemá ráda reklamu. Proto jsme pro ni místo reklamy připravili chytlavou píseň – festivalovou hymnu, která se zpívá nejlépe s pivem v ruce.

Mediální strategie:

  • Hymna pro Gambrinus den byla nasazena do rotace rádia Samson a Kiss rádio Proton od 23.6. do 25.6.
  • Plnou verze písně hrála lokální 12x v běžné rotaci (a 4 x jako reklamní blok)
  • Zkrácená verze byla použita v rádiospotech - 14x byl 30s cut písně s pozvánkou Lukáše Krásného z kapely SEMTEX odvysílán jako pozvánka mimo reklamní bloky.
  • Přímo na festivalu píseň naživo hrála kapela Semtex
  • Videoklip byl nasazený na YouTube a Facebooku s lokálním cílením na Plzeň a okolí.

 

Cíl

Abychom pozvali Plzeňáky na Gambrinus den, vytvořili jsme místo klasického radiospotu festivalovou hymnu. Píseň “Tuten den” jsme napsali v lokálním dialektu a zhudebnila ji místní plzeňská kapela Semtex. Píseň byla nasazená v rádiích a byla využitá pro reklamu. Na internetu se stala virálním hitem.

 

Realizace

Festivalovou hymnu Tuten den nahrála plzeňská kapela Semtex. Text písně složil Matouš Hekela. Videoklip natočila produkce ASAP ve spolupráci s produkcí RIOT a režisérem Davidem Chvátalem.

 

Výsledek
  • První ročník Gambrinus dne navštívilo zhruba 20 000 lidí a vyčepovalo se 34 000 piv.
  • Písnička "Tuten den" na Facebooku nabrala 156 000 views - reach 70% CS,  (při cílení pouze na Plzeň a okolí, ve věku 18-65 let, zdroj: Facebook Ads)
  • Na Youtube se na klip podívalo 111 784 lidí. (při cílení pouze na Plzeň a okolí, ve věku 18-65 let.)

 

Zvuk (nepovinná příloha)
  • Gambrinus - Tuten den všichni sem - Gambrinus den
FLEMA Media Awards 2016