Jak jsme dokázali dostat dvacet tisíc Plzeňáků na první ročník Gambrinus dne?
Místo klasického rádiového spotu jsme pro ně připravili chytlavý song, který hrál v lokálních rádiích a místní lidé si ho broukají ještě dnes.
Background:
Pivovar Gambrinus chtěl místním občanům připomenout, že je v Plzni doma. Založil proto novou tradici Gambrinus dne – pivního festivalu na Náměstí Republiky, přímo v srdci města.
Jak pozvat Plzeňáka na hudební a pivní festival v Plzni? Tak, aby se s pozvánkou ztotožnil, a aby ho bavil! A my víme, že naše cílová skupina miluje hudbu, pivo a zábavu.
Proto jsme místo klasického spotu napsali festivalovou hymnu s textem v plzeňském dialektu. Společně s lokální kapelou Semtex jsme hymnu zhudebnili a natočili k ní videoklip. Píseň jsme cílili na místní rádia Samson a Kiss rádio Proton.
Klip jsme publikovali také na YouTube. Vyjma kapely Semtex si v klipu zahrál například bývalý kapitán FC Viktoria Plzeň, Pavel Horváth.
Naše cílová supina (M 35+) má ráda jednoduchou zábavu a nemá ráda reklamu. Proto jsme pro ni místo reklamy připravili chytlavou píseň – festivalovou hymnu, která se zpívá nejlépe s pivem v ruce.
Mediální strategie:
Abychom pozvali Plzeňáky na Gambrinus den, vytvořili jsme místo klasického radiospotu festivalovou hymnu. Píseň “Tuten den” jsme napsali v lokálním dialektu a zhudebnila ji místní plzeňská kapela Semtex. Píseň byla nasazená v rádiích a byla využitá pro reklamu. Na internetu se stala virálním hitem.
Festivalovou hymnu Tuten den nahrála plzeňská kapela Semtex. Text písně složil Matouš Hekela. Videoklip natočila produkce ASAP ve spolupráci s produkcí RIOT a režisérem Davidem Chvátalem.